Pátek 23. října 2020, svátek má Teodor, Theodor
  • Pátek 23. října 2020 Teodor, Theodor

Postřehy z Česka

31. 07. 2018 20:02:15
Na dovolenou jako čas odpočinku se těší většina z nás. Letos jsem s rodinou vyrazil do sousedního Česka, přesněji do města Český Krumlov.

Cesta byla úmorná díky kolonám aut a kamiónů. Je to daň za to, že radnice měst rozkopou pravidelně hlavní trasy přes město. Podle rady na internetu cesta měla trvat zhruba 4 hodiny, ale zkutečnost byla mnohem děsivější. V Brně jsme v kolonách strávili přes hodinu v Třebíč další hodinku, k tomu 3 objížďky, o kterých jste se dozvěděli na místě, až značkou zákaz vjezdu. Celkem cesta trvala 6 hodin 50 minut.

Za městem Dačice jsme přejeli zemskou hranici mezi Českem a Moravou. Co mne na první pohled zarazilo v jakém stavu jsou silnice v Česku a jaké na Moravě. I když jsme projížděli malými vesnicemi cesty byly bez děr, upravené a povětšinou nové.

Město Český Krumlov žije dvojím životem. Historické město plné turistů, kde nepotkáte mluvit člověka česky a okolím, kde žijí obyčejní lidé. Na informacích nám popřáli, abychom jsme si užili typickou českou atmosféru města. Procházeli jsme po městě a marně hledali českou atmosféru. Na mostě pod latránem hrál na kytaru indián latinsko-americké písně. O kousek dál na náměstí zněli italské songy a z jednoho obchůdku do ulice se rozléhala perská hudba.

Chtěli jsme si dát klasické české knedle s borůvkami, ale ani jedna restaurace a že jich je ve městě tuto dobrotu nevařili. Číňané, Japonci občas Ruština kolem nás zaznívala si dávali nanejvýš trdelník. Pokud přijedeme do země, kterou by jsme rádi poznali více. Hledáme její zvyky, kulturu, klasické české jídlo.
To jsme v Českém Krumlově hledali velice složitě. Mrzelo nás to, protože je to krásné město kde každý dům by mohl vyprávět svou zajímavou historii.

Zašli jsme alespoň na večeři do místního pivovaru, kde vaří moc dobré 12 stupňové pivo.

Autem jsme podnikali spanilé jízdy jako husité s rozdílem tím, že po nás nezůstávali pobořené hrady, kláštery a vesnice. Městečko Rožmberk s hradem stejně jako cisterciácký klášter ve Zlaté Koruně nebo ve Vyšším Brodě jsou příjemným místem k zastavení. Malé upozornění pro návštěvníky kláštera. Na prohlídku mohou ženy jen pokud mají zahalené ramena a sukni pod kolena. Jelikož moje žena měla v tom vedru kraťase a tričko s ramínky tak jsme zašli do poštovního muzea, které je též součástí klášterního areálu ve Vyšším Brodě.
Moc se nám výstava líbila. Děti mohou během prohlídky soutěžit, všem vřele doporučujeme.

Nedaleko obce Lipno nad Vltavou je stezka s názvem Cesta do koruny stromů. Je poučná zvláště pro malé děti, ale též dospělí se pokochají výhledem na krajinu a Lipenskou přehradu. Na horu se můžete vyvést lanovkou.

Cestou domů jsme se pokusili vyhnout větším městům. To se nám sice podařilo, ale dostihly nás další objížďky, které byly všechny u nás na Moravě ani jedna nebyla v Česku.

Na chvíli jsme se zastavili v rodišti Jana Žižky z Trocnova. Kde je příjemná procházka po lesní cestě. Češi tohoto člověka oslavují, Moravané ho považují spíše za padoucha.

Celkově máme z dovolené dobrý pocit. Česko je krásná země a Jižní Čechy to jen dokazují. Když jsme přijeli na Moravu, věděli jsme že tady jsme doma a tak to i zůstane.

Autor: Antonín Ševčik | úterý 31.7.2018 20:02 | karma článku: 18.92 | přečteno: 973x

Slovenské volby 2020

Občané Slovenské republiky rozhodli a rozdali karty politikům, kteří budou rozhodovat o dalším osudu jejich státu. Výsledky voleb: ZDE

2.3.2020 v 18:31 | Karma článku: 5.60 | Přečteno: 167 |

10.prosinec 1185 - Bitva u Loděnic

Dnes je tomu 834 let od bitvy kdy Češi zákeřně a podle zaútočili na Moravany, kteří se statečně dokázali této agresi ubránit.

10.12.2019 v 21:51 | Karma článku: 24.92 | Přečteno: 927 |

Svatý Mikuláš na Moravě

Dnešní ateistická představa o svátku Svatého Mikuláše (6.prosinec) je naprosto scestná. Není to jen o dětech, ale o celé rodině a životě každého člověka.

8.12.2019 v 17:03 | Karma článku: 12.94 | Přečteno: 221 |

Greténi v zelených dresech

Před časem odstranili fotbaloví bossové z dresu reprezentace ČR naši Moravskou, Slezskou orlici a teď se rozhodli změnit barvu dresu na zelenou. Údajně to má symbolizovat český národní strom lípu.

16.11.2019 v 20:32 | Karma článku: 33.22 | Přečteno: 1615 |

Tomáš Flaška

Dopravní paradoxy v Německu i u nás. Kdo má víc?

V Berlíně bylo s 9ti-letým zpožděním otevřeno letiště Willyho Brandta. Náklady byly proti plánovaným několikanásobné. Nápadně to připomíná náš tunel Blanka.

21.10.2020 v 18:02 | Karma článku: 19.43 | Přečteno: 554 | Diskuse

Jiřina Votavová

Za plotem zooparku

Dovnitř nás tentokrát nepustili, ale marný nebyl ani výlet s procházkou kolem plotu. I tam se bylo na co dívat a my na chvíli zapomněli na ne zrovna radostnou situaci kolem nás. Jen ta zvířata to nechápou. Kde jsou všichni!

19.10.2020 v 10:19 | Karma článku: 19.61 | Přečteno: 267 | Diskuse

Miloslava Cejpková

Perličky ze Zanzibaru

Všechno zlé je pro něco dobré. Takže když teď sedím v zavirované době doma a venku navíc leje, že by psa nevyhnal, můžu konečně dát dohromady pár zajímavých záběrů z blažených cestovních časů.

15.10.2020 v 19:26 | Karma článku: 17.94 | Přečteno: 385 | Diskuse

Aleš Gill

Safari pro chudé?!

Vidět v přírodě na vlastní oči slona, žirafu nebo lva je jistě snem mnoha Čechů. Pro většinu je to cíl jenom teoretický - po pohledu do katalogů cestovek se nám protáčí panenky. Dá se safari zorganizovat po vlastní ose levněji?

15.10.2020 v 8:22 | Karma článku: 16.88 | Přečteno: 413 | Diskuse

Marie Kubešová

Blatná

Podbrdské městečko na řece Lomnici, obklopené rybníky, je opět známé především díky svému zámku, který vyniká svojí architekturou i polohou.